Japonsko je největším světovým trhem elektronických cigaret (podle Euromonitor International až 96% světa), díky kterým klesá prodej konvenčních cigaret nejrychleji v tomto století. Podle statistik Asociace pro cigarety v Japonsku se prodej pravidelně snižuje už od roku 1996, kdy se prodalo téměř 350 miliard cigaret, po dvaceti letech byla v roce 2016 spotřeba o více než polovinu nižší a stále klesá více než 10% tempem.
IQOS komunita cestovatelů
Reálné zkušenosti uživatelů IQOS z dalších zemí.
Přidejte se k nám a sdílejte zkušenosti!
Příčinou je mimo klesajícího procenta kuřáků v populaci až o 1% ročně na loňských 18,2% především stále rostoucí obliba e-cigaret, v roce 2018 se očekává nárůst o neuvěřitelných 38%, čímž obsadí přes 20% japonského trhu s tabákem.
Nové varianty HEETS v Japonsku
Na poklesu má velký podíl také IQOS, který tam celosvětově představil Philip Morris už v roce 2014 a protože dlouho neměl konkurenci, obsadil více než 70% trhu. Konkurenční výrobky Glo od British American Tabacco nebo Ploom TECH od Japan Tobacco byly uvedeny až s tříletým zpožděním v roce 2017, přesto se např. Glo prodalo za první rok přes milion kusů, na významnější tržní podíl to ale nestačí, drží se na 5%.
Jaký je podíl IQOS v Jižní Koreji
V Jižní Koreji, v další zemi, kde je IQOS populární, drží poloviční tržní podíl a tvrdě o něj od roku 2017 bojuje s místní firmou KT&G, která vyrábí stejně úspěšný přístroj LIL s náplněmi FIITS s práskacími kapslemi, chytře kompatibilními s IQOS. Korejci pracující u nás, se kterými jsme mluvili, dokonce tvrdí, že je LIL lepší než IQOS. Zbytek podílu drží paběrkující GLO.

LIL od KT&G a náplně Fiit kompatibilní s IQOS
Fiit neoriginální náplně s ovocnou příchutí lze použít v IQOS