Zatímco u dobíječky zjistíte stav baterie snadno podle počtu nabití holderu (vykouřených HEETS), zpočátku vydrží i na 25 nabití, později se výdrž ustálí asi na 20 použití. Můžete se setkat se situací, že ačkoli dobíječka signalizuje ještě dvě tečky, už nebude dobíjet, je to normální, indikátor vybití není úplně spolehlivý.
IQOS komunita cestovatelů
Reálné zkušenosti uživatelů IQOS z dalších zemí.
Jak správně nabíjet IQOS
Jako každé zařízení s baterií potřebuje IQOS určitou péči při dobíjení. Aktuální poznatky o dobíjení Li-On baterie říkají, že nejdelší životnosti dosáhnete dobíjením při 20% kapacity, není nutné a ani vhodné ji vybíjet do nuly.
Jak zjistit stav baterie v holderu
Holder u náruživého iqosera denně prodělá okolo dvacet nabití, baterie je častému nabíjení přizpůsobená. V průběhu používání se její životnotnost bude samozřejmě zkracovat. Zda je v pořádku zjistíte snadno:
- Dobijte holder v IQOS dobíječce
- Vyjměte ho z dobíječky a připravte si stopky (třeba v mobilu)
- Zapněte běžně holder naprázdno bez náplně HEETS až zavibruje
- Současně aktivujte stopky
- Čas se měří do úplného vybití, kdy holder sám zhasne
- Pokud je baterie v pořádku, dosáhnete času cca 5:40 - 6:00 minut
- Jestliže se blíží konec životnosti baterie, dá se holder dále běžně používat, ale začne během dobíjení namísto běžné bílé barvy blikat dlouze červeně.
Na baterii v dobíječce i holderu je ze zákona záruka 12 měsíců. IQOS ještě na trhu není ani rok a výrobce Philip Morris zatím řeší veškeré reklamace výměnou, aniž by příliš zkoumal závady. Není zatím vůbec zřejmé, jak bude řešit pozáruční servis po uplynutí dvouleté záruky. Ze zkušeností v zahraničí plyne, že IQOS vyměňuje i po záruce.
Zdravý rozum tedy našeptává, abyste si nejméně jednou ročně nechali IQOS vyměnit. Reklamujte případně obě části po jedné, celé zařízení prodejny zpravidla nerady mění a špatně by se vysvětlovala závada na dobíječce i holderu.