Tak dlouho jsme chodili s každou hloupostí do reklamace, až nutně muselo dojít ke změně neuvěřitelně nadstandardních podmínek záruky. Zatímco doposud Philip Morris závady příliš nezkoumal a umožňoval opakovanou výměnu IQOS ve všech případech včetně závad způsobených zákazníkem, od února 2020 se přístup změní.
Postup reklamace IQOS v roce 2020
Pro registrované uživatele vzniká nový program IQOS Care plus, který částečně zachová možnost výměny zařízení při všech závadách IQOS.
Zákonná záruka
V rámci běžné záruky už nebudou uznány závady způsobené zákazníkem jako ulomená dvířka nabíječky, neodborné zásahy a čištění, vytopení kapalinou a také zlomení zahřívací planžety, vztahovat se bude pouze na prokazatelné závady výrobku vzniklé při výrobě, tedy podobně, jako u každé jiné elektroniky.
IQOS Care Plus
Každý registrovaný uživatel, který bude mít své zařízení přiřazené pod svůj účet, bude mít v průběhu dvouleté záruční lhůty k dispozici jednu výměnu při jakékoli závadě pro obě části IQOS (1+1), tedy např. jednou zlomená čepel nahřívače + jednou rozbití nabíječky. Při poruše zařízení se zákazník může rozhodnout, zda využije standardní proces reklamace podle zákona s posouzením závady nebo vyčerpá jeden pokus z IQOS Care plus.
Podle náznaků od IQOS parnerů se zdá, že i v případě druhé závady bude možné obrátit se na infolinku, pokusit se vysvětlit jak k závadě došlo a v oprávněněných případech, které však budou na posouzení výhradně pracovníků IQOS, může dojít i k druhé bezplatné výměně.
Co s rozbitým IQOS?
Až praxe nám ukáže kompetenci jednotlivých sales expertů v prodejnách a pop-up stáncích rozeznat záruční závady. Zejména zlomená čepel může být předmětem mnoha stížností nespokojených zákazníků, ačkoli je bez diskuze, že jde vždy o mechanickou závadu způsobenou uživatelem, podle reakcí např. na Facebooku ke zlomení dojde poměrně snadno.
Postup reklamace se nemění, navštívit můžete buď přímo značkové IQOS prodejny a stánky nebo kontaktovat Centrum zákaznické péče a nechat si přidělit SMS kód pro výměnu v trafikách a některých čerpacích stanicích.
Postup reklamace IQOS v roce 2020
Registrace
Pokud nemáte IQOS registrovaný pod svým účtem, nic se neděje, pracovník infolinky vám ho přiřadí pod váš účet i v případě, že dříve patřil někomu jinému, postupujte podle návodu. Pokud ještě nemáte svůj účet, zaregistrujte se na webu iqos.com, v takovém případě jste ale ještě nevyužili zvýhodněné nabídky nákupu IQOS pro nové užvatele, kterou určitě doporučujeme využít, vždy se hodí mít téměř zdarma záložní zařízení.
Jak koupit IQOS v akci se slevou
Soukromé slovo na závěr
Na závěr si neodpustím osobní komentář. V posledním roce jsem na Facebooku v naší skupině opakovaně varoval před zneužíváním záruky, signály o docházející trpělivosti výrobce s neomaleností zákazníků jsem pozoroval už delší čas. Existují mezi námi experti, kteří mají za sebou i deset zlomených čepelí, výjimkou nejsou ani tací, co čepel na místě před očima obsluhy zlomí, jen aby dostali nový neodřený nahřívač.
Všem výlupkům a chytrákům za většinu slušných uživatelů moc děkuji, opět jste celý svět nenechali na pochybách, jací Češi dokží být, bez studu zneužijeme jakékoli výhody od každého, kdo se k nám chová slušně. Pokud se nepoučíme, ani tohle nemusí být konec, nerad bych jednou jen vzpomínal na vztřícnost PMI, až by zrušil i tuto stále nadstandardní záruku navíc, protože jsme si nedali říct.
Otázka bude, jak bude s úsporou spokojený sám Philip Morris, když současně stále nabízí novým uživatelům nákup sady IQOS SET, ve kterém získáte zařízení naprosto zdarma.