Blikání červené kontrolky signalizuje několik různých závad. U některých stačí nahřívač vyjmout z nabíječky a znovu správně usadit, případně vyčistit konektory a IQOS restartovat, někdy ale budete muset IQOS reklamovat.
Jak resetovat IQOS 2.4+
Nejčastějším důvodem blikání kontrolek bývá nečistota na konektorech, rychlé blikání holderu signalizuje zlomenou nahřívací planžetu, blikání při nabíjení může znamenat končící životnost baterie nahřívače.
Jak resetovat IQOS 3 DUO
Signalizaci kontrolkami má i IQOS 3 DUO. Nově umí blikat modře první kontrolkou, oznamující zvlhčení nebo styk s kapalinou, červeně bliká při nečistotách uvnitř nabíječky nebo špatně usazený nahřívač do magnetu (Jak správně vyčistit IQOS 3 DUO).
Pokud IQOS během dobíjení běžně bliká namísto bíle červenou barvou, ale přesto se pokaždé nabije a lze ho používat, signalizuje konec životnosti baterie holderu. Vyreklamujte ho.
IQOS komunita cestovatelů
Reálné zkušenosti uživatelů IQOS z dalších zemí.
Jak postupovat při poruše IQOS
- Ověřte si, že je holder správně a volně zastrčený do dobíječky, u IQOS 2.4+ vždy kontrolkou směrem k otevírání. Nikdy ho nezasunujte násilím.
- Je IQOS zahřátý? Zejména v zimě, ale i za studené letní noci, může holder snadno prochladnout, je velmi háklivý na změny teploty. Vezměte ho do dlaně a pokud je studený, zahřejte ho a pak zkuste dobíjení znovu.
- Pokud je holder správně zastrčený, kryt zavřený a svítí červené světlo, připojte základnu na dobíjení. Někdy totiž signalizuje ještě jednu nebo dvě tečky, ale už je vybitá.
- Vyzkoušejte reset obou částí IQOS, dobíjecí základna se resetuje stisknutím tlačítka Bluetooth a vypínače, holder resetujete po vybití dlouhým podržením tlačítka až do shasnutí. Více v článku Jak resetovat IQOS při problémech s dobíjením.
- Očistěte holder ve spodní části, dotykové plošky se někdy zašpiní a nedosednou správně na konektory, pomůže např. obyčejná guma. Můžete profouknout i základnu, ve které mohou být nečistoty, prach nebo zbytky tabáku.
- Poslední rada zní hodně divně. Vyčkejte, pokud nemáte absťák. Někteří uživatelé uvádějí případy, kdy zařízení dostane samo rozum po pár minutách, někdy i hodinách a pak klidně funguje dál, jako by se nic nestalo.
- U IQOS 3 DUO se občas stává, že se holder nechce nabíjet, pokud je nabíječka otevřená a současně v síťovém zdroji. Nabíječku stačí zavřít.
Mrazit IQOS? Nedoporučujeme
Po internetu kolují různě šílené návody, jak IQOS strčit například do mrazáku. Tato řešení nedoporučujeme, IQOS nemá chlad rád, navíc škodí baterii a podle nás jde jen o krátkodobé zvlhčení spojů, které nic dlouhodobě nevyřeší.
Reklamace IQOS
Poslední krok nemáme rádi nikdo. Pokud jste si jistí, že jste vše zkontrolovali, čeká vás reklamace. Naštěstí to není žádná věda a způsobů je několik. IQOS se v rámci záruky IQOS Care Plus vyměňuje na počkání kus za kus, pokud ho máte registrovaný na svém zákaznickém účtu.
- Reklamace zavoláním na IQOS zákaznické centrum
bezplatná linka 800 413 413.
- Vyzvednutí na prodejnách IQOS nebo v partnerských trafikách.
Zatím k reklamaci stačí mít zařízení IQOS zaregistrované k vašemu účtu, nepotřebujete fakturu, pracovník s vámi vyplní protokol, na vašem účtu odpáruje původní zařízení a připojí nové. Celá operace trvá deset minut.